onsdag, juni 18, 2008

Hajen Hasse, valen Valfred och Pella med ficklampan

Så jag går runt och packar mina pinaler och ler när jag inser att de inte är så många timmar tills jag får lite "semester" (visst är de sjukt att tycka att en helg är semester) men för mig är det de.

C ska förmodligen bli igångsatt imorgon och snart får vi alla se vad de är som gömmer sig därinne.
H:s bror mår bättre men är rejält omtumlad
I hade haft en bra resa och är snart på väg igen
J har haft de bra även fast hon inte kom till Frankrike

Jag gjorde min näst sista dag på dagiset idag och bjöd alla på glass. Jag berättade sagor om hajen Hasse, valen Valfred och Pelle med ficklampan. Och alla lyssnade, med uppspärrade ögon och stora öron. De är så söta. Jag väljer att som vanligt inte säga hej då, inte krama för mycket. Har alltid och kommer alltid vara dålig på avsked. Jag brukar tänka att de bara är början.

Efter jobbet gick jag på stan och hittade som vanligt inte mycket kläder men däremot skor. Men de är jag värd, så jag betalade bara och log.
Till matchen ikväll har jag köpt favvochokladen, torkad frukt och ramslösa. Nu vinner vi!

Inga kommentarer: