tisdag, juni 24, 2008

Mer från helgen som var

Detta inlägg ska inte bli lika fyllt av känslor, för de hände ju sjukt mycket (känner mig som en fjortis när jag säger sjuk mycket, är de befogat?) roliga saker innan midsommar och efter :)

Förra veckan var sista veckan på dagis som sagt och i Torsdags fick jag bevittna mitt favoritkiddo göra massvis med roliga saker.
Som de här:
Vi befinner oss i lekrummet, jag sitter i soffan och pratar med ett barn då kommer Y fram och säger.
- E puttade mig!
- Ja men då får du väl säga till. ( detta hade jag inte normalt bett barnen på den avdelningen på, de är bara runt 2 år, men detta barn vet jag fixar sånt)
Så Y går fram med bestämda steg till E, höjer näven och börjar peka och hytta med den framför E och så säger hon.
- Skärp dig E, ibland blir jag såå trött på dig.
Y vände senare på klacken och stormade ut ur rummet. Jag bet mig själv i armen för att inte skratta och E såg mest förvånad ut.
Senare när föräldrarna kom fick jag också se lite teater när hon visade sina olika ansiktsuttryck. Ett sådant barn vill jag ha.
I Torsdags kändes de ännu värre att behöva sluta, men jag sken upp när jag fick min stora skål med polkagrisar :)
Och sen i fredags när jag satt där med potatis, nubbe, knäckemackor, kaviar, ägg, sill jag totti. Då ringer Carina och berättar att hon fått sin andra son, Sigge. Stor fin kille som mår jättebra och allt har gått vägen, igen :) Imorgon ska jag försöka hälsa på familjen.

Biljetterna till Norrköping är bokade och de ska bli riktigt roligt :)
Men först ska frisyren fixas till och några kläder inhandlas.

Förresten, se "Sex and the city", den tyckte till och med jag var bra!

Inga kommentarer: