torsdag, juni 26, 2008

Gulliga barn

Min syster bidrog precis med en söt kommentar som hennes väns dotter sa. Läs och skratta.

Detta hände igår eftermiddag:
Pappan står i färd med att köpa en tröja när den 4-åriga dottern frågar:
-Ska du ha den när du dricker sprit?

Och jag vill inte vara sämre, så här kommer en till.

På mitt sommarställe finns de nu många söta mindre barn. De tillhör den nya generationen därnere och givetvis är alla ganska eftertänksamma.
Här kommer ett exempel:

En granne till oss är upp och diskar och med sig har hon Erik, en rödhårig liten spillevink som pratar bred men ren värmländska. Anna-Karin pratar på och frågar Erik hur de är på dagis.
Hon vänder sig om och ser att Erik verkligen tänker efter noga och efter en liten stund kommer svaret.
- "Ja, vi ljuger och vi skyller på varandra"

Inga kommentarer: