måndag, juni 09, 2008

Balkonghäng hemma hos V och P är underbart. Speciellt som man blir bjuden på världens godaste vegangodis och kan sitta i flera timmar och samtala om allt mellan himmel och helvete. Jag känner mig trygg och mår bra och de är viktigt. För samtidigt som allt är ganska bra i mitt liv finns de också tillfällen då jag blir rädd. Rädd över vad som håller på att hända, rädd för att jag går för långt och rädd för att jag kommer bli djupt och grymt sårad.
Men på något sätt värjer jag mig och kämpar emot som vanligt. Kanske för att jag är tränad i att allt inte alltid blir som man vill. För de mesta blir de aldrig de.
Mitt liv är upp och ner och ut och in nu. Hoppas bara inte jag tar några dumma beslut på vägen. Dessutom skulle jag behöva vara lite ledig någon gång.

2 kommentarer:

Emma sa...

Hej Lillstrumpa!

Hur är det med dig idag? Och hur går det med träningen?
Jag ska springa 30 min idag (sista passet på 3:e veckan i mitt 12-veckors program).

Tänkte bara höra om det finns plats för Skånetur i sommar mitt bland flygande hamburgare, snorpapper från dagisbarn och traikskyltar? Vi börjar så smått kika på semestern och veckorna innan. Men innan de fylls vill jag ge dig (och oss) chansen att träffas!

Sofies värld sa...

Hej älskade syster.

Jo de är bra med mig. Har jobbat nattpass tre dagar i rad och är ganska seg. Men ska snart iväg till gymmet för att få lite endorfiner och bättre samvete.

ÅH, självklart finns det de. Någon helg ska jag nog kunna fixa. Vill jätte gärna komma ner. Skulle vara kul om vi kunde ta en tur förbi Maria och co också. Har inte fått schemat för juli än men en helg kan jag alltid byta bort.
Kan ni någon speciell helg i juli?

Förresten har de hänt en bra sak på ena jobbet som jag inte kan berätta här :) Tar de på telefonen.
Puss