torsdag, oktober 05, 2006

"Skövdehelg"

Det blev en Skövdehelg denna helgen också, även fast det kanske inte var planen.

Som vanligt hamnade jag brevid en alkis på tåget. Han drack två starköl och hävde i sig några whisky på resan och förklarade högt och tydligt vissa saker för mig. Att det är synd om folk som blir av med pengar och att han jobbar som Robin Hood, alltså han tar från dem rika ( enda skillnaden är att han inte ger till dem fattiga utan stoppar allt i sin egen ficka )
Han skröt också om att han var med i ett mycket känt band på 70-talet som kallades "Alexander Lucas" eller nått i den stilen. Var tvungen att göra lite research här hemma på datorn och fick då reda på att dem släppt en singel, som knappt ingen vet något om. Så det där han sa om häftiga efterfester och dyra hotellrum kanske var lite överdrivet. Han var iallafall skitskumt.

Berättade jag förresten att min granne Napoleon eller Nappe, som jag brukar kalla honom, kom in till mig häromdagen och trodde att jag stod och skrek på honom för att han spelade hög musik. I själva verket stod jag och pratade med min halvdöva mamma i telefon ( via högtalare ). Försökte föklara det för Nappe, men ville samtidigt få bort honom snabbt eftersom jag vet att han är en alkoholist och jag ville inte att han skulle bjuda in mig på te. I vilket fall som helst fick jag honom att gå ( efter att han kysst min hand två gånger )

Har klippt mig idag också. Skönt att få en frisyr igen. Gunnel gör det alltid bra.
Sen var det film med Heidi, mys med hennes hund och massa godis.

Imorgon är det fest, tadam. Loligt!

Inga kommentarer: