tisdag, september 18, 2007

Viktiga bollar...

Min tennistränare sa alltid att det var viktigt att jag lärde mig att se vilken boll som var avgörande i varje match.
"Vinner du den Sofie, så vinner du hela matchen"

Och han hade rätt. Efter ett tag lärde jag mig konsten att läsa spelet, men jag måste erkänna att jag inte alltid vann den där bollen.
Nu är det ett tag sedan jag slutade spela tennis och jag har nu förståt att hela livet är som en tennismatch. Det gäller att vinna de viktigaste bollarna och just nu har jag en VÄLDIG viktigt boll att vinna.

Inga kommentarer: