tisdag, september 11, 2007

Ronnie Sandahl, fina ord och besvikelse

Mamma ska in till sjukhuset imorgon. Nu är det dags för att kolla vad de är som hon har i magen. Stämningen är varken upp eller ner, men man märker att hon är orolig.

Jag kan inte hjälpa de men jag tycker faktiskt att Ronnie Sandahl skriver bra. Jag står för att jag tycker så, jag vet inte om det handlar om att jag känner igen mig. De kan vara så.
Läs de här t.ex http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article740203.ab

De svider när jag fattar att hon inte förstår och att hon kommer inte göra de på länge. Hon är så rädd som man kan bli. Jag vet inte hur jag ska få henne att sluta. Varför inte bara acceptera? Hon är alldeles för gammal för att inte förstå. Jag blev inte så hon ville och jag tänker inte försöka vara som hon vill.

De har hänt många roliga och fina saker idag.
T.ex. Carina som råkade få i sin kladdkakebit i tillbringaren med vatten eller Edvin som drog sin kusin i örat.
Åh de som M sa: "Vad bra att du är tillbaka i Skövde igen"
Han är fin M, världens finaste.

Inga kommentarer: