Egentligen är jag alldeles för trött och för full i fan för att skriva detta nu, men jag tänkte göra ett försök.
Jag har precis kommit hem från årets radiogala och vilken gala sen. Jag hade klätt upp mig i en mycket snygg brun kostym och kände mig också snygg. Drog iväg på invigning och förferre på produktionsbolaget vid fyra och började då dricka. Det var skittrevligt och alla var så glada och peppade. Chefen bjöd alla 60 pers på hur mycket alkohol som helst och innan vi åkte hade jag nog fått i mig både öl, vin och cider. Chefen hade också fixat en buss som körde oss till galan. Väl där tog vi över stället och det blev en jävla fart. Träffade många bekanta och hälsade också på nytt branschfolk innan det var dags för maten. Blev bjuden att vara bordsdam till min chef adopterade bögbror. Jag ska också adpotera en bög. Jag hade mycket trevligt med Pias bror och vi skrattade oss igenom galan. Väldigt intelligent är han och mycket sympatiskt. En person helt i min smak.
Det var artister som uppträde bland annat Vincent Pontare som jag senare berömde för sin mycket snygga hatt ( vilket ledde till att jag fick en stor kram ) och så spelade Sunrise Aveny ( eller hur fan dem stavas ) och Skövdebandet Neverstore som precis börjat bli kända. Under halva showen kom chefen fram och ställde en vinflska framför näsan på mig och beordrade mig att dricka, det är ju fest som han sa. När jag senare gick fram för att hämta choklad var det någon som knackade på min rygg. Det var min idol och alltid så roliga och trevliga Kjell Eriksson som ville hälsa och berätta att efterrätten inte riktigt var så god som han förväntat sig. Han frågade hur det var med mig och jag frågade varför inte Kjellemann var med. Skön snubbe!
Efter intaget av alkohol och mycket god mat gick jag och Erik ut för att ta luft. Där stöter vi på Anne som står och pratar finska med killarna från Sunrise och jag och Erik börjar prata med deras svenska kontakt. Vilken brud, hon var inte bara snygg hon var smart också. Fick hennes visitkort och fick också höra att jag var snygg. Vi stod och pratade i en kvart tills vi bestämde oss att gå skilda vägar och helt enkelt höra av varandra. Grymt! Väl inne på galan igen träffade jag massa med trevlig branschfolk och fick nya kontakter, Kajsa t.ex. en trevlig kvinna. Och sen får vi inte glömma Hans, den goa killen från Lund. Efter lite dans, någon mer drink och lite tjafs här och var var det dags för korv. När jag står där och trycker i mig korven träffar jag Fredrik, en jäkligt skönt kille. Vi stod och pratade ett tag och tillslut stutsar Erik förbi och tar över snacket och givetvis följde han med killen hem, han får alltid som han vill, de aset :) Jag gick därifrån och träffade Hilda igen, den coola tjejen som jobbade med Sunrise, hon bjöd mig på fest och lockade med en öl. Så nu måste jag helt enkelt komma dit. En kontakt som är för mycket värd för att kasta bort! Och när jag sa hej till chefen sa han till mig att jag var en stolthet för företaget ;) Så denna kväll blev äckligt bra.
Nu ska jag sova och vänta på Erik
fredag, mars 30, 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
fan sofie! du har helt rätt! kvällen var galen och lätt att vi ska gå på den där festen i morn ;) love you girl!
haha, visst har jag. kvällen var verkligen något extra :)
i love you to ;)
Skicka en kommentar