fredag, mars 02, 2007

Memory Loves You

Nu har bestämt mig för att ge upp redan innan det har börjat! Det känns bra, ett beslut var välkommet! Det var nog inte meningen helt enkelt.

Idag är jag sådär fruktansvärt trött igen, jag förstår inte hur det går ihop, men trött det är jag.

Igår kunde vi äntligen bestämma oss för att fixa ett bredband och lite senare ska jag träffa brudarna för att gå till Telia och sen ta en kopp te på chokladkoppen, äntligen denna fika jag har väntat på så länge.

Skummade igenom mina dagböcker igår. Blev nästan lite rädd för mig själv, när jag märkte hur styrd jag blev i tonåren. Att jag lyssnade så mycket på andra är verkligen hemskt. Skulle vilja spola tillbaka tiden och säga till mig själv att jag skulle stå på mig och tro på mig själv redan när jag visste det för första gången, när jag var fjorton. Nu gjorde jag inte de och det är nog därför jag är den personen jag är idag. Hade nog inte haft samma pondus, eller skulle jag de? Har fått stå upp många gånger och jag tror inte mycket skulle få mig att falla nu. Kanske en brunett ;) haha!
Men samtidigt dök det upp väldigt många minnen när jag bläddrade i dem gamla böckerna. Som det där med morfar och hur jag mådde när han dog. Att jag tappade håret och inte kunde sova. Jag minns det nu som det var igår. Och så alla somrar på kusten, alla konstiga killar och magproblemen som jag faktiskt led av då och gör än idag.
Men det roliga är att man förstår på texterna att jag inte går hela vägen, inte skriver allt som jag skulle kunnat göra. Det märks i texten att jag ljög för mig själv, länge. '
Ibland blir man påminnd på andra sätt. Som när J sa att mig att hans betyg inte var dem bästa och att han inte lyckats med körkortet eftersom han mådde dåligt den sista tiden på gymnasiet. Han hann inte säga de innan jag fyllde i hans ord. Det är hemskt hur lika det kan vara. J är väldigt lik mig, förutom att han är en han såklart. Jag gillar J :)

Ikväll spelar Lo-fi-fnk på Debaser, jag vill gå dit men jag är nog för trött och samtidigt känner jag att jag behöver pengarna :) Alkohol måste inköpas, bål fixas och mat inhandlas!
Får helt enkelt be Becca att fixa en skiva till mig!

Inga kommentarer: