Så var man tillbaka i Båstad igen, denna fläck på kartan som människor bara bryr sig om en vecka om året, suck! Jag vill inte vara här och jag är inte ensam. Fast det klart, jag får ju träffa Erik, Lina och njuta av dem sista dagarna i lägenheten. Kanske bowla också, bowla är kul!
Fick ett mail av min framtida chef igår. Bland annat stod det såhär: "Du är hjärtligt välkommen, idag har vi haft startskott med alla nya på nya kontoret. Ska beställa visitkort och e-postadress till dig nu".
Wow, en hel drös med vuxenpoäng för visitkorten :)
Jag kommer få en toppen tid på SMT, jag vet de!
Vill till Sthlm nu, bo in mig i kollektivet och bara njuta av att jag har en bra praktik och ett bra boende. Och att Linnea har lockat mig med teaterbiljetter gör ju inte att jag längtar mindre.
Sakta men säkert har jag börjat förstå att jag är kär igen, i livet. Har inte haft någon lust på länge, men nu har jag de. Jag vill ut och springa, dansa till hög musik och bara le för att jag finns här och nu. Jag har mått dåligt länge och nu har jag bestämt mig för att allt kommer vara bra ett tag. Vill inte hitta någon mer grop nu, vill inte vara med om något mer fall igen. Jag ska inte lyssna på andra, inte bry mig när dem klankar ner på hur jag vill leva, bara vara jag. Jag orkar inte bry mig längre, förutom mig själv och dem jag älskar.
Jag älskar nu livet!
Imorgon kommer Pia hit och vi ska prata min framtid. En framtid jag längtat efter.
onsdag, januari 10, 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar