fredag, juli 18, 2008

Winnerbäck 08

Jag kräver en Winnerbäck konsert varje år för att må bra och de har ju lyckats med hittills, så varför ändra på ett vinnande koncept.
De var Heidi, Becca, Jag, en vit bil och en picknick korg som lite sena men glad i hågen gav oss av till Mariestad. I bilen utbröt som vanligt skrattsalvor och skrik. Jag älskar Heidi och Becca och de anar inte hur mycket jag har saknat dem.

<--- ( Jag tror de var något om något könsorgan och prickar som fick Becca att se ut såhär )

(Jag tror Heidi försöker förklara) -->
Men mellan skratten blir de också allvar. Allvarligt eftersom vi inte träffats på länge och eftersom alla har tagit illa upp. De är jobbigt, men de ska lösa sig, för allt löser sig. Precis som att allting faller.

Efter att vi hittat vår plats i "Folkets park" så började vi "svulla" från korgen. Vilket senare resulterade i att alla hamnade i "paltkoma". Så där låg vi på filten och tittade upp på den klarblå himlen samtidigt som Emil Jenssen sa lustiga saker. Han är rolig och bra den där killen och hur kunde jag tveka på att Victoria hade fel?!
Jag köpte massor med popcorn också, som vi tryckte i oss.
Jag träffade en gammal klasskamrat som både skaffat massa skägg och flyttat till Umeå. De var trevligt, han var go som vanligt.
Maia Hirasawa var underbar som vanligt och tyvärr var Miss Li sjuk. Vilket senare resulterade i en sämre version av "Om du lämnade mig nu".
Sen kom han, Lasse Lars Winterdäck Winnerbäck. Älskade Lasse. Och jag blev glad.
För mig kan han förvandla vatten till vin, få mitt hjärta att le och önska att jag inte var någon annanstans än just där, då.

"Jag är hög nu sen den dagen när du kom, jag jag är hög och kan inte somna om, och undrar om jag någonsin ska nyktra till någon gång med dig, med dig, med dig..."
Innan vi tog den vita bilen och åkte hem lånade vi Carinas toalett och samtidigt som jag vänta på Becca och Heidi var jag tvungen att gå in och titta på Sigge och Affe. Älskade barn, vackra barn, underbara underverk.

Och om tio minuter kommer pappa för att skjutas ner mig till stationen. Jag ska hälsa på syrran och ikväll blir de skräckfilm. Jag tror inte att de kan bli mycket bättre just nu.

Inga kommentarer: