tisdag, juli 17, 2007

Idag har jag varit arg.

En vacker människa sa till mig en gång att man ska känna efter hur det känns att vara i olika känslotillstånd. Hon menade att jag t.ex när jag är arg ska känna efter hur det är att vara arg, för som hon sa, det kanske är sista gången du är de.
Idag har jag varit arg, mycket arg. Jag är inte arg så ofta men när jag blir de blir jag det rejält. Och idag passade jag på att känna efter. Det krampade, men jag älskade de. De var skönt att vara arg och när det så lätt löste sig senare så var jag riktigt glad efteråt och då var det skönt att få känna känslan av gläjde istället.

Idag har jag löst många problem. Jag har fixat biljett ner och hem från Skåne. Jag har tagit lite ledigt och pratat med en utav mina lärare. Äntligen, det var ett tag sedan. Jag fixade också ny färg till håret, så imorgon blir det färgning.

Nu ser jag "Allsång på Skansen" och det regnar. Man känner igen sig igen. Haha!

Idag pratade jag med min syster och då förstod jag hur mycket jag har saknat hemma. Men snart ses vi igen...

Förresten, höll på att glömma det roligaste som hände idag. Jag satt på tunnelbanan, med en vacker tjej framför mig. Brevid henne satt en söt kille som läste en bok. Tjejen skulle av vid Slussen, hon ställde sig upp när tåget fortfarande var i rörelse och när hon skulle gå förbi den söta killen tappade hon balansen och hamna rakt ner i killens knä. Både tjejen och killen blev illröda i ansiktet. Tjejen flög upp och bad om ursäkt, medans hon tog handen för munnen och rusade ut. Killen tittade på mig, han förstod att jag sett allt och han såg nu att jag satt och småfnittrade. Hela situationen var så pinsam att jag brast ut i en fnitterattak. Och killen fortsatte att vara röd, ett bra tag till. Han gick av i Aspudden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad sött! Nästan som ur en film, men då hade de varit tillsammans inom en dag ungefär...