onsdag, februari 28, 2007

En situation att skratta åt

Det är lätt att förstå när hon inte vill prata om de. Hon blir tyst, men det är ingen fara, jag förstår henne. Och när det blir en sån situation, när jag frågor och hon inte vill svara, vill hon ha närhet. Inte mig emot, det går bra. Det där hände igår och det slutade med att vi bara låg och skrattade. Vi skrattade tills jag ville kräkas och var tvungen att dricka vatten. Sen skrattade vi ännu mer. Anledningen till skrattet och varför vi flippade ut var för att det var en kvinna på teve som såg ut som en hund eller det var iallafall den förklaringen vi kom överrens om. Jag misstänker att vi skrattade åt livets ironi och hur jobbigt det kan vara ibland. Jag tror att vi båda insåg att vi behövde skratta, att skrattet var ett bättre alternativ just i den stunden. Det var ingen annan som fattade varför vi skrattade och såg inte likheten mellan kvinnan på teve och en westi eller något liknanade och det bevisar att det kanske inte just var kvinnan på teve som var anledningen till skrattet. Det var skönt att skratta och det borde vi göra ännu mer. Kiss & Bajs, Ångest & Död och så vi brudar

Idag ská jag luncha med Ingrid och Mamma. Egentligen skulle jag få komma hem till Ingrid och Lisa, men eftersom Lisa fått maginfluensa vill jag inte sätta min fot i deras lägenhet på Folkungagatan, även fast den är väldigt fin och mysig.

Inga kommentarer: