måndag, februari 16, 2009

Helgen som passerade

Helgen passerade som vanligt förbi och revy och jag hann inte med så mycket som jag trodde jag skulle göra.
Syster är nu firad och de var mysigt att ännu en gång vara på "släktkalas" hemma i huset. Jag älskar min släkt och de är kul att alla hade starka åsikter om schalgern, me like.
Farmor hejade på H.E.A.T, syrran och jag på Lili & Sussie, mamma tyckte nog om "mums mums" mest och mina kusiner kunde inte bestämma sig, men skrattade gott åt Markolioo.
Roligast var när Farmor höjde näven och sa "yes" för att H.E.A.T gick vidare.
Roligt är också att min kusin Oscar är världens största tjejtjusare och under sportlovet hade tagit med sin brud på bio. Han är 11. Sött!

Nu är de bara två veckor kvar och jag börjar bli lite nervös. Klart jag fixar de, men de kommer betyda en hel del förändringar. Spännande!

Förresten är min syster väldigt vacker som gravid och jag har nu äntligen känt barnet sparka. Häftig känsla. Har också insett att valska inte är de rätta språket att tilltala pyret med, eftersom h*n blir stilla och undrar vad som händer. Skulle barnet komma ihåg min röst från tiden inne i magen så kanske de inte är så smidigt att jag pratat valska eftersom jag måste fortsätta med de under barnets spädbarnstid.
I och med kalaset har också vadslagningen om dag börjat.

Inga kommentarer: