söndag, november 11, 2007

Jag gillar inte fars dag, men pappa gillar whisky!

Den senaste tiden har jag varit mycket upptagen och bloggen har därför halkat efter lite. Men just nu är jag iallafall tillbaka.

Detta är lite av de som hänt sen senast:

* Syrran har bestämt sig för att bygga hus med sin man Kristian och enligt mig var de helt rätt beslut. De kommer bli jättebra. Så se upp Kävlinge, snart kommer syrran!
* Jag och 20 andra har haft maginfluensa efter kalaset hos min vän Carina. Det var inte maten, bara en liten släng av vinterkräksjukan alla fick.
* Heidi, Elin, Carina och jag var på Winnerbäck i fredags och Lasse har aldrig varit bättre. Det var en underbar kväll och jag insåg varför jag fortfarande lever.
* Jag har gjort och nu lämnat in arbetsproven till utbildningen i Göteborg. Det tog tid och de var lite krävande, men nu är de postade och förmodligen i Göteborg.
* Hjälpt Heidi att överraska hennes fina pojkvän.
* Beställt Rom resa :)

Nu är mormor (läs: Doris, inte min biologiska, eftersom hon är död) här och vi har firat farsdag. Jag bryr mig egentligen inte och tycker verkligen att fars dag och mors dag morde tas bort från almenackan tillsammans med kanelbullensdag och barnens dag. Framförallt borde vi kasta Halloween firandet ut från de här landet lika snabbt som de kom hit. Ursäkta mig, men vem FAN bryr sig. Svenska folket vet ju inte en när skiten ska firas. Herregud. "Alla helgons dag" ska man inte supa på eller klä ut sig. Den dagen ska man tänka på och uppmärksamma de döda. Jag firade inte Halloween och på "Alla helgons dag" satte jag ljus på morfars, mormors, farfars, Erikas och Johans grav. Precis som man borde göra!

Usch, det blir inget bra idag. Därför slutar jag och skulle jag fortsätta så skulle de bara komma strunt ur min mun. Livet är inte bra idag!

Inga kommentarer: