lördag, mars 07, 2009

Besök

Igår var jag "hemma" på middag hos mina föräldrar. De hade besök av goda vänner till familjen, två personer som jag litar mycket på. Jag älskar deras åsikter och blir lite avunsjuk på mamma och pappa som har haft dessa vänner hela livet.
Vi drack vin, pratade, skrattade, drack vin, pratade minne, drack vin och skrattade lite till. Jag berättar om mitt nya jobb och ingen kommer med någon dum kommentar, ingen trampar i klaveret. Pappa och mamma ler och de är då jag förstår, de är då de känns som bäst. De är på min sida.
Pappa lyfter mig och säger att jag blivit lättare. Mamma ger mig en annanas (som jag senare glömmer. Men pappa hinner springa ut med den innan taxin åker iväg)

Skylten om "ingen reklam, tack" är nu uppsatt och igår låg de bara ett kort på hallmattan. Ett kort från "over there". Tack Teron! Ser fram emot att ses snart.

Första veckan på nya jobbet är gjord. Och jag skulle inte kunna önska mig en bättre arbetskamrat. Hon uppmuntrar mig, stöttar mig, lugnar mig när jag oroar mig för mycket och behandlar mig som en vuxen person. Tack V! Jag lovar att hämta kaffe till dig varje dag, när du vill.

Nu är de snart dags att vandra iväg och hämta F :)

2 kommentarer:

malin&pontus sa...

härligt att de nya jobbet är bra sofilull <3

Sofies värld sa...

Tack Malin :)
När får man träffa dig nästa gång?