Magen kraschade igen i måndags och nu pratar jag inte om någon årlig och hederlig magsjuka. De är min ständiga magsjuka.
Tydligen fick magen verkligen nog, igen, efter att jag fått i mig något olämpligt. Dvs något med mjölk i. De går inte at beskriva hur ont de gör och hur svårt de är att hålla minen, även fast jag klarar de ganska bra. Magen gör fortfarande ont och de gör de svårt att få i sig något. Så jag skalar äpplet, dricker vatten och äter sådant som min mage tycker om. Men min mage funkar som mig ungefär, de tar lång tid att bli förbannad men när man väl blir de...
Så den muttrar ibland, gör så att jag får böja mig fram och surar.
Men nu ska vi inte bara prata om min mage, de har ju hänt annat också.
Jag blir då och då påminnd om den där drömmen, eller den lilla drömmen ska jag säga. Den är där och kan kanske bli sann. Men vi får se, inget är ju klart än.
Mitt liv är ganska upptaget nu och jag stressar runt till jobb, träning och övningskörning och försöker samtidigt träffa mina vänner. De går men de går också ut över mig. Så idag har jag lyssnat på mina fina medmänniskor och struckit allt i min kalender (inklusive träning!) för att ta de lugnt en förmiddag. De går sådär. Jag lyckades sitta still i en timma innan jag var tvungen att göra något. Så jag städade, ibland är de bra att vara en rastlös själ.
Annars längtar jag massor till helgen, min lediga helg. Då ska jag storhandla, träffa Affe, Sigge och Carina, fira en födelsedag, gå på fest och vara bakis. Träna såklart, de höll jag på att glömma.
onsdag, januari 14, 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar